Krajoznawcze Spotkania Rodzinne - Spotkanie XV. Krajoznawcze Spotkania Rodzinne - Spotkanie XV

Spotkanie XV - Kozienice

KOZIENICKIE REFLEKSJE

Według kronikarskiego zapisu, w piątek po długim spacerze do centrum Kozienic, zażywaliśmy regenerującego siły relaksu w tężni, niektórzy nawet z krótką drzemką.

Za to w sobotni poranek, w ciepłych promieniach słonecznych zwiedzaliśmy Elektrownię „Kozienice” – trzy godziny podziwiania fascynujących obiektów: ogromnych hałd węgla, taśmociągów, pieców buchających żarem, gigantycznych turbin. Dowiedzieliśmy się też, jak produkuje się prąd. Przeżycia były…gorące!

Nasze spotkanie z mistrzem Janem Kochanowskim w Czarnolesie zaowocowało strofami, oczywiście sławnego poety:

"Ten, kto szczęśliwej miłości
Pragnie w życiu swem zaznawać,
Winien wcale nie zaczynać,
Albo nie ustawać."

Spacerując ścieżką edukacyjną w Puszczy Kozienickiej do „Królewskich Źródeł” byliśmy oczarowani otaczającą nas przyrodą. Bardzo zależało nam na dotarciu do Źródła Miłości, zachęcała nas do tego przemiła pani leśnik, nasz przewodnik.

W niedzielne przedpołudnie z wielką przyjemnością zwiedziliśmy kilka pięknych, zabytkowych obiektów Kozienic:

• zespół pałacowy zbudowany przez króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, obecnie siedziba Urzędu Gminy i Miasta oraz Muzeum Regionalnego, gdzie pani przewodnik zaprezentowała nam wystawę etnograficzną /szczególnie do gustu przypadły nam oryginalne krosna/
  • XVII-wieczny kościół św. Krzyża,
  • cmentarz z licznymi grobowcami.

Z wielką satysfakcją spacerowaliśmy po zabytkowym parku w towarzystwie wiekowych drzew.

Żegnając się, umawialiśmy się już na kolejne Spotkanie.

Taki mieliśmy program Spotkania:

Krajoznawcze Spotkania Rodzinne - Program Spotkania XV

Zobacz zdjęcia ze Spotkania – Kozienice - część 1

Zobacz zdjęcia ze Spotkania – Kozienice - Pałac królewski Stanisława Augusta Poniatowskiego - część 2

Zobacz zdjęcia ze Spotkania – Kozienice - Muzeum Regionalne - część 3

Zobacz zdjęcia ze Spotkania – Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie - część 4

Zobacz zdjęcia ze Spotkania – Ekspozycja muzealna w neogotyckiej kaplicy - część 5